nyabv

såhär ligger det till!

Kategori: Allmänt

Hej alla blipville älskare. Så här ligger det till med mig och min ideé om ett "nytt blipville" . Just nu har jag inte de erfarenheter som behövs för att skapa ett spel som blipville. Det byggs upp utav flera olika programmeringsspråk som sätts samman osv och den erfarenheten har jag inte än.
Den goda nyheten är att jag under det närmaste året, inklusive 3-4 år efter det ska gå på kurser om detta osv så förhoppningsvis kan jag börja koda sidan till nyår 2012.
Jag har en bra ideé bakom detta som jag tror skulle komma ganska långt men med denna blogg vill jag att ni ska vara med och påverka spelet för att göra det så bra och roligt som möjligt. det är ju ni som ska springa runt i det nya blipville spelet, eller hur?!
Men det ni måste komm ihåg är att spelet ej kodas nu utan att det endast samlas ideér till en önskad programmeringsstart år 2012 (tidigare alt senare kan ske då jag inte vet hur mycket och snabbt dessa kurser ger den erfarenhet som behövs för detta)

jag hoppas med detta att om ni är intresserade och ser fram emot ett nytt blipville sätter denna blogg som favorit och besöker den regelbundet för att kunna ta del av och ge mig ideér :)

Ni får gärna slänga in en kommentar eller två så jag ser att ni lever ;) . vad tycker ni om ideén att ni får vara med att ge förslag? bra, dålig? Kommer du ge förslag eller kanske bara gå in och läsa andras?

(håller även på att fixa en snyggare layout till bloggen, hoppas ni står ut med detta tills dess :P )
Må gott!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-08-07 | 14:11:25
    Bloggadress: http://nyabv.blogg.se/

    jag kommer både läsa och ge ideér!

  • anonyman säger:
    2011-08-15 | 22:07:08

    jag lägtar till att spela

  • Anonym säger:
    2011-10-21 | 22:17:12

    jag längtar riktigt

  • Johan säger:
    2011-10-24 | 23:28:36

    Kolla in www.blipthree.blogg.se och se om du kan samarbeta med dom, dom har kommit en bit på vägen. Onödigt med två blipville eller hur ;)

  • Ronja säger:
    2011-10-31 | 17:19:33

    Gud va kul!

  • nyabv säger:
    2011-11-10 | 14:51:48
    Bloggadress: http://nyabv.blogg.se/

    roligt att höra!

    @Johan får kika lite där :)



    Kommer inte uppdatera på väldigt väldigt länge då jag går lite förkurser nu och det tar all min tid och kraft frågor osv får ni gärna ställa här :P

  • Anonym säger:
    2011-11-30 | 19:29:53

    @Johan Dem gör inte ett blipville liknande spel! 92% Habbo 8% Blipville!!

    Kör hårt nyabv :D

  • Anonym säger:
    2011-12-18 | 16:00:34

    jag ska sätta mig ner och fundera lite på storleken på själva spel "clienten" om ni förstår vad jag menar. Om ni har gamla bilder ifrån bv med hela "spelfönstret" - i normal storlek, så får ni jättegärna posta dem så att jag kan ta en titt ;) Har letat omkring men inte hittat bilder med orginal-storlek :/

  • nyabv säger:
    2011-12-18 | 16:34:11
    Bloggadress: http://pixelw.blogg.se/

    Har bestämmt mig för att byta blogg av olika anledningar till denna ist

    http://pixelw.blogg.se/



    denna blogg kommer inte längre uppdateras.

  • nyabv säger:
    2011-12-18 | 16:35:09

    Har bestämmt mig för att byta blogg av olika anledningar till denna ist

    http://pixelw.blogg.se/



    denna blogg kommer inte längre uppdateras.

  • nicko27 säger:
    2012-04-08 | 20:15:54

    det enda tipset jag kan ge e att man ska kunna vara ute och att man ska kunna gå in i alla hus;)

  • Anonym säger:
    2012-11-29 | 18:40:49

    Om du gör det nya Blipville nästan likadant så tvivlar jag på att det kommer gå väldigt långt och att många personer kommer nog att gilla dig.

  • Mariner501 säger:
    2012-12-03 | 13:50:25

    hej kommer det heta www.blipville.se eller nå sånt?

Kommentera inlägget här: